Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

صفر تا صد سفر به دبی | راهنمای کامل آپدیت شده در مهر 1400

دبی مانند هیچ جای دیگر روی کره زمین نیست! و مکانی جذاب برای بازدید به حساب می‌آید. غالباً ادعا می‌شود که دبی سریع‌ترین کشور در حال رشد است. در چهار دهه گذشته از یک مرکز تجاری کوچک خلیج فارس گسترش یافت و به یکی از پر زرق و برق‌ترین، دیدنی‌ترین و آینده نگرانه ترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل گشت. از دبی دیدن کرده و از لوکس‌ترین معماری مشهور جهان غافلگیر شوید. با بهترین راهنمای صفر تا صد سفر به دبی بدانید که این شهر منحصر به فرد چه چیزی ارائه می‌دهد.

راهنمای کامل سفر به دبی

بیشتر مردم از دبی به عنوان مقصد فرود استفاده می‌کنند. آنها به این کشور سفر می‌کنند، یک یا دو شب را  در آن می‌گذرانند، سپس به سمت مقصد نهایی پرواز می‌کنند. در حالی که دبی اغلب به عنوان "وگاس در صحرا" شناخته می‌شود، اما کارهای شگفت انگیزی در اینجا برای انجام دادن وجود دارد. در این راهنمای صفر تا صد سفر به دبی با بهترین مقاصد کشور دبی و کارهایی که می‌توانید در این کشور انجام دهید آشنا خواهید شد.

راهنمای کامل سفر به دبی

دانستنی های کاربردی

دانستنی‌های کاربردی دبی را بدانید:

  • ویزا: می خواهد
  • واحد پول: درهم امارات (AED)
  • زمان محلی: GMT+4
  • زبان رسمی: عربی
  • دین اکثریت مردم: اسلام
  • بهترین فصل سفر: پاییز و زمستان
  • سبک تفریحات: بازدید از جاذبه های مدرن، خرید، شهرگردی، تفریحات هیجانی
  • نوع برق شهری: ۲۲۰ ولت/ ۵۰ هرتز
  • سوغاتی‌ها: مجسمه و پیکسل برج خلیفه، شکلات شتری شکل، خرما، طلا و زیورآلات، عطر عربی و ...
  • بهترین جا برای اقامت: اطراف دبی مال و برج خلیفه، اطراف ساحل جمیرا، منطقه دبی مارینا، منطقه دیره و ...

قیمت ویزای دبی بر اساس طول سفر

قیمت ویزای دبی را بدانید:

  • هزینه ویزای نرمال ۱۴ روزه: ۲۹۰ تا ۳۲۰ درهم (950 هزار تا 1 میلیون و 50 هزار تومان)
  • هزینه ویزای فوری نرمال 14 روزه: ۳۶۰ تا ۴۸۰ درهم (یک میلیون و 200 هزار تومان تا یک میلیون و 580 هزار تومان)
  • هزینه ویزای یک ماهه: ۳۴۰ درهم (1 میلیون و 115 هزار تومان)
  • هزینه ویزای فوری ۱ ماهه: ۴۲۰ درهم (1 میلیون و 380 هزار تومان)
  • هزینه ویزای یک ماهه مولتی: ۸۲۰ درهم (2 میلیون و 700 هزار تومان)
  • هزینه ویزای سه ماهه: ۹۶۰ درهم (2 میلیون و 285 هزار تومان)
  • هزینه ویزای سه ماهه مولتی: ۱۹۶۰ درهم (4 میلیون و 700 هزار تومان)

شماره‌های ضروری

در زیر برخی از شماره‌های ضروی کشور دبی را برای شما قرار داده‌ایم:

  • کد تلفن امارات متحده عربی: 971+
  • کد تلفن دبی: 04
  • پلیس: 999
  • آمبولانس: 998
  • آتش نشانی: 997

تفریحات دبی

قطعا هرکشوری تفریحات و هیجانات خاص خود را دارد.دبی نیز از این قاعده مستثنی نیست و مراکز گردشگری و تفریحی زیادی را برای توریست‌ها و گردشگران درنظر گرفته است. در زیر به توضیح برخی از این مراکز تفریحی و گردشگری می‌پردازیم. ادامه‌ی راهنمای صفر تا صد سفر به دبی را از دست ندهید:

جاذبه‌های گردشگری دبی با قیمت

مارينا دبي شقق للبيع

محوطه مارینا با ساختمان‌های بلند احاطه شده و از یک پیاده‌روی زیبا ساخته شده است. در اینجا  از تعداد زیادی قایق فانتزی، آپارتمان‌های زیبا و بارها و رستوران ها مشرف به بندر بهره خواهید برد. حتماً اسکله 7 را ببینید، که هفت طبقه از رستوران‌ها و بارهای روی آب است. 

می‌توانید اطلاعات تکمیلی مارینا دبی را در صفحه‌ی شخصی وی بخوانید.

مارينا دبي شقق للبيع

مراکز خرید دبی

مراکز خرید در دبی مانند مراکز خرید در هیچ جای دیگر جهان نیستند. بیش از 65 مرکز خرید در شهر وجود دارد که تعداد بیشتر آن نیز در حال تاسیس است.مردم عاشق رفتن به مراکز خرید اینجا هستند! بین مرکز خرید دبی و مرکز خرید امارات، تعداد زیادی مراکز شگفت انگیز برای دیدن خواهید یافت که جذابیت توریستی این کشور را بیش از پیش خواهد کرد.

معرفی 11 رستوران لوکس در دبی

مسجد جامع دبی

مسجد جامع شیخ زاید در ابوظبی واقع شده است و ارزش یک سفر نیم روزه را دارد. مسجد و باغ‌های اطراف آن که بین سال‌های 1996-2007 ساخته شده است، مساحتی بیش از 30 هکتار دارد. مسجد و میدان عظیم آن  جلوه ای بسیار باشکوهی به این کشور بخشیده است. با دبی 90 دقیقه فاصله داشته و تقریباً 290 درهم در هر جهت با تاکسی یا 25 درهم در اتوبوس باید بپردازید. شما باید مطمئن شوید که لباس مناسب به تن دارید زیرا این مکان عبادت است. در طول عید، روزانه بیش از 41000 نفر از مسجد دیدن می‌کنند.

مسجد جامع دبی

به ماهی‌گیری در اعماق دریا بروید

اگر می‌خواهید ماهی‌گیری در دبی را امتحان کنید، رزرو یک مکان روی قایق و حرکت به دریا برای شما به راحتی فراهم می‌شود. اپراتورهای تور برای همه سنین و سطوح دسترسی این کار را آزاد گذاشته‌اند. قیمت‌ها بسته به نوع کشتی‌ای که رزرو می‌کنید و مدت زمانی که درحال ماهی‌گیری هستید، دارد. اما انتظار می‌رود برای سفر 4-6 ساعته 1500 AUD بپردازید.

جزایر جمیرا دبی

این ساحل ماسه سفید، مکانی فوق العاده برای آفتاب گرفتن و قدم زدن در کنار پیاده‌رو است. این ساحل واقع در جنوب منطقه تاریخی شهر است. این مکان نه تنها مکانی عالی برای بازدید است، بلکه منطقه‌ای عالی برای اقامت به حساب می‌آید. در اینجا زمین‌های بازی برای بچه‌ها و همچنین مناطق BBQ وجود دارد. 

جزایر جمیرا دبی

در جزایر نخل گردش کنید

در این جزیره معروف، درخت نخل ساخته دست بشر وجود دارد. همچنین پیاده‌روی بزرگی برای خرید، تفریحگاه آتلانتیس، پارک آبی Aquaventure و تعدادی رستوران، بار و کلوب فانتزی پیدا خواهید کرد. قدم زدن و کاوش در طول روز زیباست (در شب، بسیار خسته کننده است!)

جزیره نخل دبی، بزرگترین جزیره در جهان ساخته‌ی دست بشر

بهترین مکان‌ها برای اقامت

هیچ کمبودی در هتل‌های دبی وجود ندارد. به ویژه هتل‌های لوکس دبی. همچنین می‌توانید سایت‌های اجاره ای مانند Airbnb را بررسی کنید. مرکزی‌ترین مکان و در نتیجه شلوغ‌ترین، مرکز خرید دبی است. جایی که برج خلیفه در آن واقع شده است. در انتهای دیگر مارینای دبی با نخل جمیرا و برج العرب در نزدیکی آن قرار دارد. در انتهای مخالف این "نوار" فرودگاه دبی و دبی قدیمی با سوغاتی‌های خیره‌کننده قرار دارد. در امتداد بیشتر این نوار ساحل جمیرا وجود دارد که مملو از استراحت‌گاه‌های ساحلی، مغازه‌ها و رستوران‌ها است. بر اساس علایق خود، ممکن است ترجیح دهید به یکی از این نقاط دیدنی نزدیک شوید.

معرفی بهترین هتل‌های لوکس در دبی

دور زدن در دبی

درست مانند هر شهر بزرگ و منطقه گردشگری، ترافیک زیادی در دبی وجود دارد. همچنین ترافیک در ساعات پیک وجود بسیار آزار دهنده خواهد بود. باید توجه داشته باشید که هفته کاری در دبی یکشنبه تا پنجشنبه است. روزهای آخر هفته آنها جمعه و شنبه است. این امر بر مدت زمانی که با ماشین/تاکسی از یک مکان به مکان دیگر می‌گذرد، تأثیرگذار خواهد بود. ترافیک در آخر هفته بسیار سبک تر است.پس می‌توانید در زمان‌هایی که ترافیک کمتری در دبی حکم‌فرماست از این کشور و جاذبه‌های آن دیدن کنید.

تاکسی‌ها

برای صرفه جویی در هزینه‌ها از تاکسی‌های معمولی استفاده کنید و نه از تاکسی های لکسوس شیک. همچنین می‌توانید بپرسید که قیمت از یک مکان به مکان دیگر چقدر خواهد بود. به عنوان مثال، ما از هزینه اضافی خودکار از ایستگاه مترو در نخل جمیرا به سمت مرکز خرید دبی بی‌خبر بودیم.

بهترین زمان برای سفر به دبی

بهترین زمان برای سفر به دبی در ماه‌های سرد زمستانی از دسامبر تا فوریه است. زمانی‌که این شهر دارای آب و هوای دلپذیر مدیترانه ای است، با متوسط ​​دمای روزانه در اواسط 20 درجه سانتی گراد. جای تعجب نیست که نرخ  تقاضا در این ماه‌ها در بالاترین حد خود قرار دارد. اگرچه گاهی اوقات آسمان در ژانویه و فوریه می‌تواند نسبتاً ابری باشد و حتی گاهی اوقات می‌تواند به طرز شگفت آوری مرطوب باشد. درجه حرارت از ماه مارس تا آوریل و در ماه‌های اکتبر و نوامبر، زمانی که دماسنج به طور منظم تا 30 درجه افزایش می‌یابد، تغییر می‌کند.

خود را برای عید آماده کرده‌اید؟ چنانچه قصد سفر در نوروز 1401 را دارید؛ تورهای نوروز سپند پرواز را از دست ندهید.

در طول ماه‌های تابستان از ماه مه تا سپتامبر، شهر جوش می‌زند! تیر و آگوست به ویژه خفه کننده هستند! با دمای متوسط ​​در 30 تا 40 درجه پایین (و اغلب بیشتر). گرچه گرما شدید است (حتی پس از تاریکی هوا)، نرخ اتاق در اکثر هتل‌های برتر تا 75 درصد کاهش می‌یابد. و این زمان بسیار خوبی برای لذت بردن از برخی از هتل‌های لوکس در دبی با قیمت‌های نسبتاً مقرون به صرفه است. 

اطلاعات کامل و به روز در رابطه با ویزای دبی

واحد پول دبی چیست؟ 

اگر برای یک بار هم که شده به شهر دبی سفر کرده باشید، می‌دانید که واحد پول دبی، درهم است. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با واحد پول دبی و تاثیر دلار بر نوسانات آن مقاله واحد پول دبی چیست را مطالعه نمایید.

چگونه به دبی برسیم

دبی بزرگترین قطب خطوط هوایی خاورمیانه بوده و دارای ارتباطات عالی در سراسر جهان با خطوط هوایی امارات خود این شهر و سایر شرکت‌های هواپیمایی بین المللی است. این شامل پروازهای مستقیم متعدد به مقاصد مختلف در بریتانیا، به علاوه تعدادی از مکان‌ها در ایالات متحده و استرالیا است.گزینه‌های دیگر برای رسیدن به دبی به طور متضاد محدود است (حداقل برای بازدیدکنندگان غربی). امکان سفر زمینی به امارات از چندین نقطه در همسایگی عمان وجود دارد، اما نه عربستان سعودی. هیچ خدمات منظم کشتی به دبی وجود ندارد. اگرچه این شهر یک ایستگاه محبوب در بسیاری از برنامه‌های سفر کروز است. 

آیا مردم در دبی انگلیسی صحبت می‌کنند؟

ما دریافتیم که اکثر مردم به زبان انگلیسی مسلط هستند و علائم خیابان، منوها، اساساً همه علائم به دو زبان عربی و انگلیسی بود. این مسیریابی را بسیار آسان کرده است.

ایستگاه آخر مقاله؛ مرور کلی

شما به آخر رسیدید!  امیدواریم راهنمای صفر تا صد سفر به دبی برای شما مفید بوده باشد. به طور کلی از سفر به دبی لذت خواهید برد. زیرا دبی مدرن، تمیز، رفت و آمد آسان، تاریخ جالب، غذاهای خوشمزه، دریای عرب گرم و فعالیت‌های زیادی برای انتخاب شما درنظر گرفته سات. ای کاش زمان بیشتری را در دبی قدیم بگذرانید و بعد از ظهر و عصر خود را در برج العر ب و ابوظبی سپری کنید.به این منظور می‌توانید با تور دبی به این کشور گردشگری حیرت آور سفر کرده و خاطرات خوشی را به جا بگذارید.

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.